Umut etmek, mutlu olmak demektir. (Alain)

23 Ağustos 2017 Çarşamba

Kuzusu benim "yerim onu ben"


kuzu ile ilgili görsel sonucu

Not:
          Hiç kimsenin aklına, “Sabahattin Hoca koyun fotoğraflarını yayımlayarak toplumumuzun koyun gibi olduğunu ima etti.”diye bir fikir gelmesin. Estağfurullah! Aklımın ucundan bile geçmedi. Hem, koyunlar içgüdüleriyle ve artı şartlandıklarıyla hareket ederler yani kendilerinden beklenmeyen hareketleri pek yoktur. Asıl insanların nasıl davranacakları meçhuldür. Onun için çalışmamızda bir mecaz yoktur.

          Türkiye gündemini medyadan takip etmek bile yoruyor beni. Malum, rahatsızım biraz. Bu rahatsızlıkta da saçma sapan sözler ve davranışlarlar hakkında düşünmektense koyun fotoğraflarına bakayım dedim.

         Koyun, kuzu ve koçların fotoğraflarını  gelişi güzel aldım Google’den. Koyun ırkları da karışık. Yöreler de... Fuat’ın koyunlarını da saldım diğerlerinin arasına.

         Çok mu oldu fotoğraflar? Birçok fotoğrafa bakmaktansa bir fotoğrafa iyice bak demeyeceğim. O söz kitap okumakla ilgiliydi. “100 kitap okumaktansa bir kitabı yüz defa oku.”

        Sizin beğeneceğiniz fotoğraf da var. Onu bul ve çağrışımlarının peşinden koş biraz.

         Bu fotoğraları sayfaya sürerken birkaç keçi yavrusu da koyunlar arasına dalmış olmasın. Onları bula bilir misiniz?

        Masa başında işler kolay değil mi? Birkaç cins koyunu bir araya topladım. Koçları, koyunları ve kuzuları bir araya topladım. İş, toplumu bir araya toplamak.

        Ben hayvanları seviyorum. Hayvanlar sevdiriyorlar kendilerini. Burada “insanlar kendilerini sevdirmiyorlar” demek istemedim. Olur  mu öyle şey, bazı insanlar da kendilerini sevdiriyorlar.

          Bunca fotoğrafları yayınlayan biri olarak böyle bir not yazmamalıydım. Özür dilerim.

        Bilmiyorum, beceremiyorum. 

        Oğlum Fuat yazsaydı “Fuat’ın kuzusu, yerim onu ben vb.”candan sözler söylerdi. Öyle ki Fuat’ın sesini duyan fotoğraflar canlanırdı.

        Bu arada şunu hatırlatayım: Fuat demek kalp demektir. Siz de kalpten seslenirseniz fotoğraflara. Canlanırlar demem abartma olur belki; ama en azından sizi de gündemin sıkıntısından bir nebze olsun alıkoyarlar.

        Öyle de baksan, böyle de baksan fotoğraflar güzeldir. Tabii görebilenler için...

       Sabahattin Gencal,

         Hamidiye-Çekmeköy_İstanbul













Fuat Gencal, Çavuşbaşı, 01. 04. 2018






koyun ile ilgili görsel sonucu


koyun ile ilgili görsel sonucu







koyun ile ilgili görsel sonucu

koyun ile ilgili görsel sonucu










koyun ile ilgili görsel sonucu





koyun ile ilgili görsel sonucu








































Sabahattin Gencal, Çavuşbaşı, 2017