Umut etmek, mutlu olmak demektir. (Alain)

12 Mayıs 2023 Cuma

Bakışımız Fotoğraflardan Yansımalı/Sabahattin Gencal

 Ön Söz ve İçindekiler💛

Doğa her şeyiyle güzeldir. Bu güzelliği seyretmek, bu güzelliğe bakmak ve gözlemek ve de içe sindirmek insanı olumlu olarak etkiler.1 Bu konudaki araştırmalar Goole’dan  öğrenenilebilir. Ben bunu tecrübe ettim edeceğim kadar. Şimdilerde ise internet ortamından doğal güzelliklere bakmaktan kendimi alamıyorum. 80’inimde çocukların küçük fotoğrafları niçin daha çok sevdiklerini anladım. Fotoğrafta bütün görülüyor...

Evden dışarı fazla çıkamıyor, doğayla kucaklaşamıyorum. Yine de şükür ederek fotoğraflara, videolara bakmakla yetiniyorum. Baktıklarımdan bazılarını zaman zaman paylaşacağım inşallah. İsteyen istediği gibi bakacak kuşkusuz. Bir de benim gözümle bakılırsa gördüklerinize bilemem; ama hissettiklerinize inanamayacaksınız.

Yanlış anlaşılmaması için yazayım: Bu fotoğraflar sihirli değil. Sihir bakışınızın fotoğrafta yansımasıdır.

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 12.05.2023


__________________________

1. Bu konuda araştırma yapanlardan biri de  Teksas Üniversitesi'nden Profesör Roger Ulrich’tir. “Profesör Roger Ulrich’in araştırmalarına göre ağaçları seyretmek, üç-beş dakika bir ağaca bakmak, insana sinir ilacı almışçasına rahatlatıcı etki yapıyor.” https://slideplayer.biz.tr/slide/3028128/  “Gerçek ağaç olmayan ortamlar için bilgisayardaki ağaç resimleri ve filmleri aynı etkiyi yapabiliyor. Ağaçlara bakmak, dallarını seyretmek, rüzgârda uçuşan yaprakları izlemek stresten kurtulmak için en kestirme yol. Hatta pencereden üç-beş dakika bile ağaçlara bakmak, incecik dalları uçlarına dek izlemek ayrı bir sinir ilacı. Özellikle yüksek tansiyonluların 'ağaçlı' rahatlamayla tansiyonları normale iniyor. Kaslar gevşiyor ve insan dinlendiğini, ferahladığını, stresini belli oranda üzerinden attığını hissediyor.” Profesör Roger Ulrich’tir.



Not. Bazı fotoğraflar için, fotoğrafı çekenlerden izin aldım. Bazı fotoğrafları da medyadan, sosyal medyadan ve bloglardan, anonim olduklarını sandığım için derledim. Fotoğrafların telif hakkı varsa tabiidir ki hemen silerim.

 

İÇİNDEKİLER 

 

 Bakışımız Fotoğraftan Yansımalı  (bfy)

 01

 Ağaçlar Her yerde Her Zaman Her Durumda Güzeldir